//super awesome !
sweet owner

Navigation : touch hover image



Diaries Owner Linkies Stuff

hello peeps ! welcome to super awesome. replace your own image :D


Bigfoots!

Put your CBOX codes here!


Credits!

basecode: faiezah kodds
Edit by: crayon
Re-Edited By: Your Name
Others:   


KASIH , SAYANG , CINTA & BENCI

Kasih,sayang, cinta dan benci merupakan sifat-sifat yang sudah tertanam dalam diri seseorang. Mula-mula kenal seseorang rasa berkenan melalui jeling menjeling dan pandang memandang. Salah seorang akan memberi senyuman dan seterusnya berlaku sapa menyapa. Lantas nombor telefon diminta dan disimpan. Kemudian dibubungi untuk sesi perkenalan. Sekali sekala keluar makan dan jalan-jalan. Hubungan menjadi makin akrab.

Lama kelamaan timbul perasaan kasih antara satu sama lain. Masing-masing perasaan sudah mula mahu menjaga hati orang yang mereka kasihi. Tanpa perasaan kasih agak sukar seseorang itu mahu menjaga dan mengambil hati orang yang ia kasihi.

Bila kasih sudah tertanam timbul pula perasaan sayang. Perasaan sayang akan menutupi setiap perlakuan kurang baik yang dilihatnya kerana hatinya sudah terpengaruh oleh perasaan sayang tersebut. Jika ada orang kata temannya tidak bagus, ia akan menafikan dengan segera walaupun ada kebenarannya.

Sayang sudah, kasih pun sudah lama-lama jatuh cinta pula. Ia sanggup melakukan apa sahaja demi cinta. Kadang terlupa orang itu sudah berumur, berumahtangga, janda, duda, lebih muda, gemuk, kurus, jelek, mata keranjang atau penipu. Cinta itu buta katakan. Kadang sanggup habiskan tenaga, masa dan harta kerana cinta. Sanggup mati kerana cinta pun ada, masya Allah. Setengahnya pula sanggup putuskan hubungan keluarga demi cinta.

Percintaan tak selalu menyenangkan pasangan. Kalau kedua pihak sentiasa menghormati antara satu sama lain dan setia, tak adalah isu tapi pabila salah satu mempunyai beberapa teman yang lain lantas dapat diketahui oleh temannya maka timbul perasaan marah dan benci. Kalau boleh mahu dipenyet-penyet temannya itu. Benci yang meluap ini bukanlah benci pada tubuh badan teman itu tetapi benci kepada perbuatannya. Benci ini timbul kerana ia merasakan dirinya sudah tidak lagi dikasihi, disayangi dan dicintai!